Ze hebben bij de Vliegende Hollander een nieuwe methode om de mensen te verdelen.
Het is een experiment om te testen of dat het zo de capaciteit verhoogd, en daarmee zal de wachttijd korter zijn zegt de Efteling. Bovendien moet het de onduidelijkheid verminderen. De boten van de Vliegende Hollander staan in een bioscoop opstelling namelijk rij 1 drie personen rij 2 vier personen rij 3 drie personen en rij 4 weer vier personen. Dus is per boot plek voor 14 personen. Je krijgt nu boven aan de trap waar de reguliere en single riders bij elkaar komen een kaartje waar het nummer van de rij op staat. Als je beneden bij de haven bent worden de kaartjes weer ingenomen. Op deze manier weet iedereen waar die moet zitten en is het dus veel duidelijker. Vanaf dinsdag 2 januari zijn ze al bezig en het experiment blijft tot en met 7 januari. Dan gaat de Vliegende Hollander in onderhoud.
Maar komt dit systeem niet heel bekend voor, dat klopt want dit systeem hebben ze ook bij de Dive Coaster Baron1898. Ik vind dat het systeem heel goed werkt want het is minder gedoe want alles is veel duidelijker. Dus de mensen gaan niet op een plek staan waar ze niet naar gewezen worden. Ik stel me voor dat het bij de Vliegende Hollander nog handiger is omdat je daar een bioscoop opstelling hebt en dus sneller mensen in een rij staan waar ze misschien niet eens met z’n allen kunnen zitten omdat er maar drie in plaats van vier personen kunnen zitten. En bij de attracties waar mensen toegewezen worden gaat het over het algemeen soepeler en sneller, zie Symbolica en Max en Moritz. En regelmatig staan ze ook bij Joris en de Draak plekken te geven.
Zou er bij de Vliegende Hollander ook een rij voor voorin komen zoals bij Baron 1898 en dat zou voor Joris en de Draak ook handig zijn. Zeker voor mij want ik zit heel graag voorin en daar heb ik langer wachten wel voor over. Ik ben benieuwd of de Efteling het toewijzen van plekken nog verder gaat uitbreiden.
Recente reacties